såhär dagen efter - ni förstår


2009-08-16 20:13:59

en fet bakisdag - just en sådan dag i dag. jag är inte pigg, precis hemkommen från jobbet och godissugen. det vart en hård kväll i går men värt var det, det var ju röj i allafall. det kan ingen klaga på.

en kort resumé..
kom hem till felicia i kårtorp vid tre ungefär, krubba lite och drack bål. det var gott. sen visade feffe mig det blivande stallet och ooooh så bra det blir, vad jag längtar! sen matade fredrik fiskarna i dammen, oj så stora som var. och guldfiskar som var röda, jag trodde dom skulle vara guldiga. haha. mer dricka blev det, vi gick över till cider'n. mer folk kom och det blev bara trevligare. fick träffa siri och agge som jag inte träffat på år kändes det som. bestämde i allafall med agge att vi skulle ha en tråning någon dag på figge. ska bli skoj :)
sen kom partygirlsen som vi skulle festa med på kvällen. det var kul, hade aldrig träffat dom förut men det gick ju lysande. åkte in till stan ungefär vid halv tio. då åkte vi till deli och satte oss ett tag med lite cider och shots. jag började med att hälla ut jossans laktritsshot över bordet och nästan över mig så det var ju bara att gå till baren och köpa en till. dom spelade väldigt mycket grease på deli, det var nice. dansade och sjöng lite, höhö. sen vid elva undefär gick vi ner mot hugos. där vardet dött till en början sen bara rasade det in folk, träffade maija, johanna och vixet och co. jossan drog ut allt toapapper och la i en hög på golvet för det tyckte hon var kul. haha. sen gick jag och feffe ut och köpte varsin korv i korvmojjen som brukar stå utanför, det var gott. nae men att kvällen var väldigt kul om jag får uttala mig. trevligt folk, bra musik och lite dricka på det. kunde inte bli bättre. jo, jens skulle gärna fått vara där <3 det hade varit mys.

vaknade klockan 12.30 i dag av att pappa väckte mig för att han var tvungen och se på någon speciell kanal som inte finns på övervåningen. så det var ju bara att traska upp - pigg var jag inte,  lite halvt illamående och hungrig. tog en uppfriskande dusch och sen jag ringde jag maija. vi bestämde oss för att ta en bakispizza på vi&ni. sen kom vixet, martin och adam förbi också. sen var det lagom för mig att vändra i väg emot jobbet. det var mindre uppfriskande. kände mig bara mer och mer bakis. som tur var stängde vi tidigt pga att det var i stortsätt folkdött. började städa i ordning lite för säsongen och så. stängde igen vid sju, kom hem halv åtta ungefär. och i morgon ska jag hjälpa till att städa allt. alla grejjer från bryggan och caféet ska in och allt ska torkas av och stängas av. börjar klockan 9.. får se hur länge jag jobbar, beror på hur snabb jag är med städningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0