En skön morgonpromenad...


2010-08-12 12:02:20
har jag precis kommit hem i från! Följde med Sanna ut på en timmas promenad, kan säga att det var svettigt. Det är ju så kvalmigt ute och varmt. I gårkväll åkte jag hem till Jens och sov här i natt, ville ju passa på eftersom jag är ledig i dag. Tänkte hitta på någonting, får se vad..

Jag har i allafall bestämt mig för att ta tag i livet (med tanke på träning och livsstil). Jag och Jens unnade oss en godispåse i gårkväll och jag kan säga att det var den sista på länge. Godis är inte gott längre, man tröttnar ju fasen efter 3 bitar! Då är det mycket bättre att svulla på nybakat i stället! Vet inte vad som är onyttigast egentligen? Kolhydrater som kolhydrater.. I godis är det i och för sig massa gelatin som inte är speciellt nyttigt. Men vettifan, bäst vore väl att sluta med på delar. Börja träna i stället och försöka äta lagom och helst ha ganska bra mattider. Det är ju inte speciellt lätt inte. Tanken är nu i allafall att skaffa träningskort på träningsverket till hösten! Måste tänka på min rygg också, tänka på vad naprapaten sa! Att jag måste träna för att den ska hålla, bygga muskler och träna på min hållning. Annars kan jag glömma allt vad ridsport heter och det finns inte i mina tankar nu att sluta rida, att inte få ha Figge, som jag verkligen har blivit helt besatt i de senaste veckorna! Sedan jag flyttade till smedby har han blivit en helt annan häst, han är glad precis hela tiden, öronen bara står rakt fram och han pussas och är jättemysig. Det gillar jag. Det är så det ska vara.


Kommentarer
Postat av: nathalie

Vad roligt att ni trivs bra på smedby! :) fasen malin, vi måste verkligen träffas snart!!! jag kan när som typ ;) <3

2010-08-16 @ 11:03:49
URL: http://nathaliesaaf.blogg.se/
Postat av: matilda

gud va kul att han mår så bra :)

tänker ofta på honom!

2010-10-24 @ 19:36:38
URL: http://hardcoretits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0