Banana pancakes


2010-01-12 11:35:05
Jag har precis gjort mig en smoothie med hallon och blåbär, vart väldigt gott måste jag säga! Sött på ett nyttigt sätt. Jag har trotts allt börjat gå in i något nytt nu. Nya matvanor och mer motion, och änsålänge går det över förväntan faktiskt! Jag och mamma satt i söndags och tillverkade en matsedel för 4 veckor som vi ska gå runt på. Så i dag står det ost-och skinkpaj på shemat. Känns bra att göra så nu eftersom att jag sen behöver matlådor när skolan börjar. Har verkligen inte råd med att äta ute varje dag och jag har hört att maten i matsalen inte är något vidare. Sen ska man ju alltid bilda sin egen uppfattning och inte gå efter rykten, jag vet.

I söndags var jag ute med Sanna och tog en stavpomenad. Vi tog bilen ner till mig och sen gick i från mig ut till Kulltorp igen där Jens och Stig höll på och fixade. Sen på kvällen när jag hade skjutsat Jens så åkte jag till Nattis och även vi tog en promenad runt stan! Och i går tog jag mig en promenad ner till hemköp för att handla vad som behövdes till min kulinariska lunch, pastasallad med frukt. Väldigt enkelt att göra och väldigt gott.

Det ni behöver är:
Pastskruvar (helst dom som är gröna, röda och gula)
Rökt skina
Salami
Grönsallad (Vad ni vill ha i bestämmer ni själva, jag hade i allfall sallad och gurka)
Nätmelon eller honungsmelon
Morot
Pesto

Ni får uppskatta själva hur mycket ni har i, beror på hur hungriga ni är, haha. Själv gör jag alltid för mycket.
I bland brukar jag köra med kassler som jag tärnar, också väldans gottit.

I dag vet jag inte vad jag ska hitta på för något gott. Funderar på att att bara ta resterna sen i går. Kassler med ananas och riven ost på. Fast jag är inte sugen på det i dag, haha.

Nu ska jag se vad jag ska hitta på här näst. Har Maija sovandes i min säng! Vi hade myskväll i går, skulle ha bastat med proppen gick två gånger så pappa var inte så glad så vi fick helt enkelt strunta i bastun. I stället tände vi en brasa och kollade på annorlunda familjer och spårlöst. Vi åt massa gott också, vindruvor, jordgubbar, litchieplommon, stjärnchips och ost och kex. Det var helt klart en superkväll. Hon åkte hem runt elva men sen kom hon tillbaka vid halv två! Är ganska trött i dag (vi var uppe halva natten) men jag kan inte sova så jag funderar på i stället att läsa twilight! Guuuu så bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0