Stalldag


2010-01-22 10:00:34
Hej och godmorgon på er ♥

I dag fick jag gå upp med tuppen för att skjutsa mamma till jobbet, ville ha bilen i dag så då fick det bli så. Jag är astrött men jag har bestämt mig för att inte gå och lägga mig för att somna om. Det är lika bra att vänja sig vid att gå upp, på måndag börjar ju allvaret. 3 år med plugg har jag att vänta mig, ohmygod! Men det blir nog bra.

Nu ska jag snart göra mig i ordning för att åka och ha en heldag i stallet och mysa med totton. Har haft lite dåligt samvete för att jag inte lagt ner så mycket tid med borstning och mys som man borde ha gjort och därför tänkte jag gottgöra det i dag i stället. Tänkte ta en ridtur och även städa lite i boxen, det är typ spindelnät överallt och asmycket damm så det är nog verkligen på tiden! I morgon är det träning för Carina som gäller. Blir nog väldigt mycket skrittjobb för att komma i gång igen. Men jag hoppas på att det kommer o gå bra i allafall, känner att jag vill nu! Är trött på att allt går somen bergodalbana. När det går som bäst så blir han dålig i stället och när man inte har så mycket tid så är det då man ska rida.. oh jag vill inte. Från att vinna km och sen dagarna efter blir tjock och svullen i benen. Det går bara upp och ner. Men nu hoppas vi på ännu en bra nystart.

Var och tränade på friskis i går, gick lysnande. Det är ju så himla skönt och träna, har köp kort nu med för den här terminen. Hoppas bara på att man hinner med sen när allt plugg sätter i gång på riktigt. Men det ska vi nog kunna ordna, det är ju ganska bra tider ändå. 

Längtar tills på måndag med när jag äntligen kan börja använda min nyinköpta iphone på riktigt. Har fortfarnande inte fått över mitt gamla nummer till den så jag använder två förtillfället. Men på måndag ska det vara klart! Förövrigt är jag väldigt nöjd med den. Men jag bara väntar på att jag ska tappa den i stallgolvet en vacker dag och då är det inte lika roligt längre.. Men vi får hoppa på att det inte händer i allafall.

Nu ska jag gå och ta mig en muffins som jag bakat. Väldigt lyckade blev dom. Kladdkakemuffins med dumle i, yummi!

Ha en bra dag mina kära vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0