Proteinsyntesen hit och citronsyracykeln dit, blää


2010-06-01 22:37:34
Pluggandet tar verkligen kol på mig. Helt sjukt att det kan vara så mycket som man ska kunna. Men jaja det är bara att kämpa, två dagar kvar nu sen är det över med pluggandet på ett tag förhoppningsvis i allafall.

I dag var jag inne en sväng på skolan och plugga på förmiddagen. Hämtade Anna vid kvart i åtta nere i sörping sen var vi kan till lunch ungefär. Köpte med mig mat hem från Spicy hot till mig och Jens. Det var mumma kan jag säga men guud så mycket mat man får, helt sjukt. Sedan skulle Jens in och provjobba så jag åkte till stallet och skulle ta hand om Figge men där träffade jag Madde som ville att jag skulle följa med ut till ekängen och fika och kolla på Per-träningarna och det var väldigt givande faktiskt. Speciellt att se han rida! Jävlar så duktig han var..
Sen efter att vi kollat klart och även tagit hand om Casack och Lillan så följde Madde med mig ner till SRS och hjälpte mig med Figge, hon hade lite lektion och så satt hon tillslut upp själv och kände lite på honom. Han var nämligen inte så rolig i dag men det kan jag förstå, hoppning i söndags och skrittades i går så jag förstår att han var lite halvknackig i bak i dag. Men jag tycker hon fick i genom det ganska bra så det var skönt!

I morgon vet jag inte om jag hinner till stallet, antar att jag har för mycket plugg som måste göras.. Eller jag har det, så Ida ska nog ta hand om honom i morgon. Hon var lite ridsugen och det kan man ju förstå! Men jag har inte bestämt mig än, är nämligen väldigt sugen själv på att rida och känna på honom efter dagens pass. Men i och för sig så har jag hela helgen på mig efter tentan, då kan jag vara i stallet hela helgen och bara mysa. Jag har hört att det ska bli fint väder nu några dagar framöver så man kanske skulle passa på att plugga ute i morgon så man kanske kan få lite färg men det är ju inte helt troligt fast man kan ju försöka i allafall! (:

Nu ska borsta tänderna för jag stinker vitlök känner jag efter tzatzikin jag åt förut till maten. Men gott var det så det var det värt! Det är mest Jens som måste gilla läget lixom för han åt ju ingen vitlök så det är ju bara jag som stinker, synd! Godnatt och sov så gott. Slänger nog in ett inlägg i morgon under dagen i mina pluggpauser som jag känner på mig kommer bli ganska många. Nej Malin, skärpning!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0