En mysig måndagskväll


2010-05-31 21:58:12

Halloj.  Efter en hel dags pluggande och kvällsfodring på det känner jag mig ganska trött och seg i huvudet. Sitter här nyduschad och ska snart få krypa ner med Jens i sängen. Vi tänkte se en bra film faktiskt! Så himla skönt att man har pluggat redan och känna att man verkligen kan unna sig en bra film och mysig kväll med älsklingen. Jag skulle kunna plugga mycket mera, men hallå, man måste ju få lite space annars blir man ju helt körd i huvudet och då kan man ingenting tillslut ska man har pluggat på. Jag känner att det är mycket mycket kvar att lära sig men det känns ändå som jag har kommit en bit på väg i allafall och det är ju alltid något.
I morgon blir det plugg i hop med några från klassen på förmiddagen så det känns bra. Då kan man bolla lite mellan varandra, det är skönt. Tänkte sitta mellan 8-14 sen blir det att åka hem och ta hand om hästen, han kommer lite i skymundan lite just nu känner jag så i morgon ska jag änga någon timme extra till borstning och mys. Tänkte ta ett dressyrpass också. Han fick skrittas i dag stora runda i dungen, barbacka. Det var mysigt!

Det var tänkt att åka till strömsholmstävlingarna i helgen men jag har insett att det nog inte hinns med tyvärr. Tenta på fredag, astrött på fredagskvällen, stalltjänst på lördag och arbetsdag på söndag och ridlärare på eftermiddagen. Så jag har visst fullt upp ändå. Så det var ju synd att jag inte kan åka på det tyvärr men så kan det va. Var ju iallafall på Norrköping horse show i går och det var kul att se. Fina hästar och trevligt sällskap, kunde inte bli mycket bättre. Strålande sol på det också och rosa axlar på kvällen, haha.

Nu har jag inte tid länge, Jens har startat filmen så bäst att skynda!

Godnatt mina vänner och ha en bra i morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0